Menu

The Carriers - symulacyjna gra biznesowa

SYMULACJA KOMUNIKACJI I WSPÓŁPRACY MIĘDZYFUNKCYJNEJ ORAZ WDRAŻANIA INNOWACJI

 

PRZEBIEG GRY
  • 5 zespołów = 5 działów w firmie
  • Celem firmy jest transport towarów
  • Aby realizować zamówienia, firma musi:
    • zaplanować optymalną trasę
    • wybudować niezbędną infrastrukturę
    • pozyskać środki transportu oraz technologię (adekwatne do potrzeb klienta)

The Carriers - plansza

WYZWANIE DLA UCZESTNIKÓW
  • W celu realizacji tego zadania, pracownicy promują swoje pomysły w firmie, a także wprowadzają innowacje.
  • Pomyślność transportu towaru (realizacji zamówienia) jest uzależniona od współpracy w wewnątrz zespołów oraz między zespołami.
  • Ze względu na zakres geograficzny, istnieją pewne ograniczenia w komunikacji pomiędzy działami.
  • Ponadto pracownicy stawiają czoła trudnościom związanym z brakiem komunikacji, brakiem decyzji, utratą informacji oraz tarciami, często bardzo ostrymi, pomiędzy różnymi funkcjami.

Sukces zależy od wyciągania wniosków, a następnie poprawiania procesów, wyników i jakości, z rundy na rundę.

The Carriers - plansza

EFEKT EDUKACYJNY

Podczas gry jej uczestnicy dochodzą do m.in. następujących wniosków:

  • Przed rozpoczęciem działań, należy zapoznać się z sytuacją i przekazać wszystkie fragmenty informacji innym zespołom, w celu stworzenia holistycznego obrazu, nawet wtedy gdy twoje informacje czy działania wydają się oczywiste;
  • Współdzielony, całościowy obraz umożliwia łatwiejszą współpracę, indywidualne cele pracowników też mają ogromne znaczenie;
  • Rozumienie swojej roli, proaktywność i branie odpowiedzialności oraz gotowość wsparcia innych zapewniają pomyślną realizację zadania – pomimo braku pełnej informacji w zespole;
  • Innowacyjne rozwiązania przynoszą zyski tylko wtedy, gdy są finansowo uzasadnione;
  • Innowacyjne rozwiązania, pomysły i zmiany powinny być "sprzedane" w firmie (kierownictwu, kolegom czy w zespole) w celu uzyskania akceptacji i zaangażowania;
  • Podczas realizacji projektu wymagającego zaangażowania wielu funkcji, należy brać pod uwagę zasoby i ograniczenia, które mogą okazać się ryzykowne dla projektu.

The Carriers - przebieg gry

OPINIE KLIENTÓW
„Nie tak łatwo jest dostrzec wszystkie elementy układanki biznesowej. Spojrzeć z góry na organizację, na zachodzące w niej procesy i je zebrać. Początkowo zadziwiło mnie to, że gra ma tak skomplikowane reguły. Wydawało mi się to zbyt trudne i zastanawiałam się, czy uda nam się sprostać tym wymogom. W miarę, gdy gra się rozkręcała zdałam sobie sprawę, że przecież funkcjonowanie organizacji jest jeszcze bardziej skomplikowane i dlatego ta gra jest tak przydatna! Gdy weźmiemy pod uwagę złożoność warunków, w których funkcjonujemy: dostępność zasobów, oczekiwania pracowników i wiele innych czynników, będziemy uważniejsi. Ta uważność przełoży się na lepsze zrozumienie innych i efektywniejszą pracę. Ta gra to fantastyczna nauka przez doświadczanie. Zdecydowanie osobiste przeżycie i doświadczenie tego typu działa na ludzi, uruchamia ich i zmienia ich postawy” - Kinga Bocheńska, Fenomem.
"Prosty ale ciekawy scenariusz i instrukcje, łatwe wchodzenie uczestników w role, a dzięki scenariuszowi - który przypuszczam, że zawsze ujawni jakieś słabości - jednocześnie powoduje duże emocje. Uniwersalna gra dla różnych poziomów organizacji." – Witold Mazur, Faurecia
„Atrakcyjny był temat oderwany od realiów biznesowych uczestników, nieco abstrakcyjny, choć na początku mógł niektórym utrudniać komunikację. Oprawa tej gry jest też ciekawa (autentyczne tory, składy, elementy krajobrazu) i efekt końcowy do sprawdzenia w działaniu. To sprawia, że się chce grać, działać, komunikować i budować :-)” – Marta Korolczuk z Play.
„Niestety nie miałam okazji nigdy wcześniej uczestniczyć w grach symulacyjnych, więc trudno mi ocenić unikatowość. Sama forma gry jest dla mnie oryginalna i ciekawa. Daje możliwość różnorodnego zastosowania w organizacji: np. zobrazowanie procesów, komunikacji, błędnych schematów, a także rozwijania kompetencji. Jeśli chodzi o kontekst edukacyjny, to jest wspaniałą formą nauki przez doświadczenie, chyba najefektywniejszą. Właśnie owo doświadczanie w grze jest wyjątkowe! Doświadczasz, analizujesz, projektujesz zmiany i je wdrażasz i znowu doświadczasz. W grze, w odróżnieniu od tradycyjnej formy szkolenia, wszystko jest on line, od razu widzisz skutek decyzji i działań. Proces nauki jest tu i teraz. W grze przeżywasz porażki i sukcesy, ale masz też możliwość analizy i optymalizacji/korekty.” – Anna Pachla konsultant ds. HR.